مراقبت از سیستم سپتیک تانک و آب واحد کاربری شما :

قوانین جدید برای استفاده از سیستم های سپتیک تانک  و خطوط آب و فاضلاب شما ممکن است در راه باشد!



از آنجایی که جهان هر روز نسبت به حفاظت از محیط زیست و عوامل دوستدار محیط زیست ما آگاه تر می شود، مقامات و مسئوولان و مهندسین و طراحان نیز در این مورد آگاهی پیدا می کنند و برخی تصمیم می گیرند سیستم های سپتیک و آب را به طور منظم تری بازرسی کنند. قیمت سپتیک تانک مسئله مهمی برای بسیار از کاربران می باشد که شاید بر مبنای قیمت سپتیک تانک چنان ارزیابی کنند که استفاده از سیستم های سپتیک الزامی نمی باشد. اما همه می دانیم که رشد جمعیت بیش از پیش در حال افزایش است و منابع آبی در حال کاهش. اگر ما فاضلابهایی را که از منازل و یا واحدهای صنعتی بدون تصفیه روانه چاه های جذبی کنیم و یا به رودخانه بریزیم قطعا با آلودگی آبهای لایه زیرین زمین روبرو خواهیم شد. هزینه های هنگفتی که دولت برای تصفیه آب می بایست صرف کنند ده ها برابر قیمت سپتیک تانک یا سایر سیستم های تصفیه کننده فاضلاب می باشد. از این رو در کشورهای توسعه یافته قیمت سپتیک تانک را با روشها ی مختلف سعی می کنند تا جایی که ممکن اسن کاهش دهند تا اغلب کاربران بتوانند از این تجهیزات استفاده کنند. استفاده از سپتیک تانک به شما کمک خواهد کرد تا سرباره های انسانی تجزیه گردند و پساب با میزان آلودگی کمتر به داخل چاه جذبی ریخته شود. از این رو شما با خرید و نصب سپتیک تانک از هزینه های ثانویه از قبیل تخلیه زو به زود چاه فاضلاب و یا مصرف بی رویه آب و ... می کاهید. اما نظارت و بازرسی سپتیک تانک به شما کمک می کند تا عملکرد سپتیک تانک در بالاترین حد ممکن باشد و همچنین بر طول عمر آن نیز بیفزایید. بسیاری از خانه‌ها هستند که سیستم‌های سپتیک نصب شده‌اند و هر چند وقت یک‌بار آن‌ها را بازرسی نمی‌کنند یا حتی پمپاژ نمی‌کنند. بسیاری از مردم تنها زمانی نگران سیستم‌های سپتیک و آب خود می‌شوند که از طریق لوله‌ها و خطوط حمام، چیزهای منزجر کننده‌ای را ببینند که از تانک‌های سپتیک بازمی‌گردند. این نه تنها می تواند یک تجربه واقعاً بد برای هر کسی باشد، بلکه می تواند به یک خطر برای سلامتی تبدیل شود و در برخی از جوامع شما را جریمه کند.

برخی از کارکنان شرکت پمپاژ سپتیک تانک مدعی شده اند که در طول سالیان متمادی مجبور به استفاده از بیل برای تمیز کردن سپتیک تانک شده اند و این تنها دلیلی بر سهل انگاری برخی افراد و میزان کثیفی می تواند در طول زمان در یک سپتیک تانک جمع شود. . بنابراین بررسی یا پمپاژ سپتیک تانک خود را در نظر بگیرید، زیرا می تواند در آینده باعث صرفه جویی در هزینه های شما شود و همچنین کار سالمی است. در کنار بودجه ای که برای خرید سپتیک تانک در نظر می گیرید بایستی هر دو الی 3 سال مخازن سپتیک تانک را بازرسی کنید و یک هزینه جزیی برای تخلیه سرباره ها در نظر بگیرید.  همانطور که در بالا گفته شد، برخی از مقامات بیشتر نگران محیط زیست هستند و قوانینی برای حفاظت از آن وضع می کنند.

بهار می تواند مشکلاتی را برای سیستم های سپتیک ایجاد کند :

از آنجایی که در بسیاری از مناطق کشورهایی از قبیل آمریکا ، روسیه ، انگلستان و ... زمستان بسیار سختی را در سال تجربه می کنند ، ممکن است بهار مشکلاتی را برای سیستم های سپتیک و صاحبان آنها ایجاد کند. ذوب سریع برف و برخی از باران‌های بهاری، ممکن است باعث ایجاد رواناب از سیستم‌های سپتیک تانک شود که می‌تواند منابع یا مناطق دیگر آب را آلوده کند.ددر حالی که ممکن است انجام این امر بسیار دشوار باشد، زیرا در حال حاضر اکثر مناطق روستایی و زمین های کشاورزی از رویه ها و استانداردهای خاصی پیروی می کنند تا هیچ یک از ضایعات دام خود را به سایر سیستم های سپتیک نرسانند، ممکن است برای برخی از مناطق مشکلاتی را تجربه کنند و مردم باید تمام تلاش خود را برای دوری از آب های سطحی انجام دهید، زیرا خطر بالای سطح باکتری ها و سایر بیماری های منتقله از طریق آب وجود خواهد داشت. با این حال، هنوز مناطقی وجود دارد که موقعیت بدی دارند یا مزارع آسیب دیده دارند و این بدان معنی است که برخی از منابع آب به راحتی می توانند آلوده شوند. در حال حاضر، مقامات در چندین ایالت نگران بالا آمدن نهرها و رودخانه‌های خود هستند، زیرا این منابع آبی می‌توانند ابتدا آلوده شوند و باکتری‌ها را به جوامع اطراف ببرند. اگرچه نگرانی اصلی آنها بالا آمدن نهرها و رودخانه‌ها است، اما مقامات همچنین به افرادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند یا دارای مخازن سپتیک تانک هستند توصیه می‌کنند که مراقب علائم سیل باشند، زیرا ممکن است این اتفاق بیفتد حتی اگر شما در منطقه خطر سیل زندگی نکنید. مهم ترین علامت هشداردهنده ای که باید مراقب آن باشید، ایستادن آب در بالای سیستم سپتیک تانک شما است. این نشانه آشکاری است که سیستم سپتیک یا مخزن شما آنطور که باید تخلیه نمی شود. اگر متوجه شدید که برخی از زهکشی خانه شما کندتر از حد معمول کار می کند یا باعث غرغره می شود، ممکن است به این معنی باشد که سیستم سپتیک تانکی که نصب کرده اید نیز با مشکلاتی مواجه شده است. اگر این اتفاق برای شما افتاد، ایده خوبی است که با استفاده از آب کمتر از حد معمول، فشار وارده بر سیستم سپتیک را کاهش دهید. در صورت امکان، زمانی که مشکوک هستید که ممکن است مشکل سیل یا مشکل اشباع وجود داشته باشد، باید استفاده از سیستم سپتیک را متوقف کنید، زیرا این کار از تصفیه فاضلاب جلوگیری می کند و تنها به منبع آلودگی تبدیل می شود. پمپاژ مخزن در حالی که زمین اطراف آن اشباع است یا حتی استفاده از تجهیزات دیگر برای کاهش آب موجود در زمین اطراف مخزن ایده خوبی نیست، زیرا این امر می تواند باعث بدتر شدن وضعیت شود. بهترین کار این است که سعی کنید تا آنجا که ممکن است در مصرف آب صرفه جویی کنید و منتظر بمانید تا سیستم خودش را بازیابی کند و سطح آب پایین بیاید.

مخازن سپتیک تانک  و آب جاری در دماهای سرد ( سپتیک تانک و هوای سرد ) :

سیستم‌های سپتیک می‌توانند به راحتی در زمانی که دماهای سرد وجود دارد و یخبندان در اعماق زمین جاری است منجمد شوند. افرادی که در مناطق روستایی زندگی می کنند و سیستم سپتیک در املاک خود نصب شده است، باید مراقب آب جاری باشند تا خطوط خود را باز نگه دارند. اگر دما واقعاً سرد است و مدام به سیستم سپتیک تانک خود آب اضافه می کنید، می تواند باعث یخ زدن کامل سیستم شود و منجر به مشکلات بیشتری در خانه شما شود. خانه هایی که دارای سیستم سپتیک نصب شده هستند، باید روشی جایگزین برای حفظ جریان آب لوله های آب خود در نظر بگیرند، زیرا این کار از یخ زدگی سیستم سپتیک تانک آنها جلوگیری می کند. در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که به هر صاحب سیستم سپتیک تانک کمک می کند تا از یخ زدگی و سایر مشکلات جلوگیری کند:

اگر صاحب سیستم سپتیک هستید و از آن استفاده می کنید، اجازه ندهید آب جاری شود.

وسایل چکه‌کننده مانند توالت‌ها و شیرآلات باید فوراً تعمیر شوند. در صورت امکان، استفاده از تخلیه تراکم از یک کوره با راندمان بالا می تواند به جلوگیری از یخ زدن سیستم سپتیک شما کمک کند.

بخاری های مخزن غوطه ور و بخاری مخزن انبار نیز راه خوبی برای جلوگیری از یخ زدن مخزن سیستم شما هستند.

عایق کردن سپتیک تانک شما یک راه عالی برای جلوگیری از یخ زدگی آن است و این کار را می توان با انباشتن برف یا پوشاندن بالای مخزن سپتیک انجام داد.

قیمت سپتیک تانک :

شرکتهای مختلفی اقدام به ساخت و طراحی و تولید مخازن تصفیه کننده فاضلاب بهداشتی نموده اند. عوامل زیادی بر قیمت سپتیک تانک تاثیر خواهد گذاشت. در یک شرکت از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت سپتیک تانک می توان به مواردی از قبیل ، هزینه های عملیاتی ، هزینه مواد اولیه ، تجربه و تخصص نیروی کار ، تعداد نیرو انسانی ، نوع ماشین آلات ، تعداد قطعاتی که بر روی مخازن نصب می گردد ، نوع قطعات و ... اشاره نمود؛ اما اینها تنها عواملی از سوی شرکت سازنده  می باشد که قطعا مستقیما بر قیمت سپتیک تانک تاثیر خواهد گذاشت. عوامل دیگری از قبیل تغییرات نرخ ارز ، کیفیت مواد اولیه ، نوع و متریال مصرف در ساخت مخزن ، ابعاد و اندازه مخزن ، تعداد قسمتهای مخزن، نوع مخزن، ظرفیت مخزن و قطر مخزن و لوله های ورودی و خروجی بر قیمت سپتیک تانک تاثیر خواهد گذاشت. اما چیزی بیش از هر چیزی هنگام خرید مخزن سپتیک تانک اهمیت دارد این است که این نوع از مخازن با بالاترین کیفیت ساخته شده باشند و ماندگاری خوبی داشته باشند و از مواد درجه دو و بازیافتی ساخته نشده باشند. گاهی شرکتها برای کاهش قیمت سپتیک تانک و جلب رضایت مشتریان از محصول خود در رقابت با سایر تولید کنندگان ، از مواد درجه دو و بازیافتی استفاده می گردد که تشخیص کیفیت مواد اولیه موجود در ساخت مخزن از حیطه دانش کاربران خارج است، تنها زمانی به این مسئله پی خواهند برد که سپتیک تانک آنها در کوتاه ترین زمان موجود بعد از خرید دچار نقص می گردد. پس قیمت سپتیک تانک تنها ملاک شما برای خرید نباشد. از شرکتهای بسیاری استعلام قیمت و مشخصات فنی نمایید و با افراد متخصص زیادی مکالمه داشته باشید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. برای محاسبه قیمت سپتیک تانک و تعیین ظرفیت سپتیک تانک از کارشناسان فنی شرکت پایپ گستر مشاوره بگیرید. قیمت سپتیک تانک تابعی از مواد اولیه ، قطر مخزن و ابعاد و اندازه مخزن و هزینه های عملیاتی و سود کارخانه می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مشخصات فنی و قیمت سپتیک تانک با همکاران بنده در پایپ گستر تماس بگیرید.



Comments

Popular posts from this blog

قیمت سپتیک تانک

مراحل نصب سپتیک تانک