مراحل نصب سپتیک تانک

 

نصب سپتیک تانک و سیستم فاضلاب خط میدان :

حتی اگر شما شما اپراتور تجهیزات سنگین باشید، نصب سیستم سپتیک پروژه ای نیست که بتوانید خودتان انجام دهید. شما شخصی هستید که تمام ماشین آلات سنگینی در اختیار دارید و می دانید چگونه از آن استفاده کنید، برای نصب سپتیک تانک به کمک یک فرد متخصص و حرفه ای زیادی نیاز دارید. شما به یک متخصص جهت ارزیابی خاک جوزه سایت نصب سپتیک تانک ، یک مهندس برای طراحی یک سیستم سپتیک تانک مناسب، یک پیمانکار لوله کشی برای نصب و اتصال لوله ها، و احتمالاً یک برقکار برای کمک به راه اندازی پمپ ها و تایمرهایی که ممکن است مورد نیاز باشد، نیاز دارید. به عنوان یک صاحب خانه، می توانید ناظر بر فعالیت تمام این افراد و متخصصین باشید  اما مقامات بهداشتی محلی از پرسنل دارای مجوز می خواهند که مسئول نصب سپتیک تانک  باشند.



تغییرات طراحی سیستم سپتیک تانک :

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده 9 نوع سیستم سپتیک تانک را فهرست می کند. سیستم معمولی تصفیه فاضلاب بهداشتی  شامل یک مخزن سپتیک و یک میدان تخلیه است که در زمین حفر شده است. این سیستمی است که اکثر مردم تصور می کنند، اما فقط یک گزینه است و همیشه الزاما مناسب ترین سیستم نیست. مقامات بهداشتی محلی بسته به کیفیت خاک، توپوگرافی، شرایط زهکشی، استفاده مورد انتظار و سایر عوامل ممکن است به سیستم دیگری نیاز داشته باشند و برای طراحی آن و اخذ مجوزهای لازم از یک مهندس با همکاری مقامات بهداشتی نیاز است. برخی از سیستم های سپتیک تانک برای نصب  نیاز به واردات ماسه، شن یا سایر مواد پرکننده و همچنین اجزای سپتیک غیر از مخزن معمولی و لوله های تخلیه سوراخ دار دارند.

نصب سپتیک تانک یک فرایند سریع الاجرا نیست :

هنگامی که یک صاحب خانه که با یک مهندس کار می کند حتی اگر نقشه ها و برنامه ها را در دست داشته باشد، لزوماً نصب سپتیک تانک کار مستقیمی و آسان و بدون دردسر نیست. مت بعنوان تولید کننده مخازن سپتیک تانک  این توصیه را به صاحبان خانه می کنیم که اگر قصد نصب اجزای سپتیک تانک در محل را دارند ، از این کار منصرف شوند. احتمال خرابی سیستم که منجر به زهکشی ضعیف، لوله کشی ناکارآمد در خانه یا آلودگی سطح آب محلی می شود بسیار زیاد است. با این حال، اگر می خواهید که خودتان این کار را انجام دهید یا شرایط حکم می‌کند که کار را خودتان انجام دهید، و یک بیل مکانیکی و جرثقیل در اختیار دارید، درک و اجرای نصب یک سیستم معمولی نسبتاً آسان است. به خاطر داشته باشید که برای قانونی کردن نصب، باید قبل از تکمیل مجدد، تمام مراحل سیستم را بررسی کنید. لااقل از اطلاعات و نظرات یک متخصص استفاده کنید.

نصب یک سیستم سپتیک معمولی :

نصب سپتیک تانک معمولی را با حفر سوراخ برای مخزن به دنبال دستورالعمل‌های قرارگیری که در طرح تأیید شده شما شرح داده شده است، شروع می‌کنید. پس از قرار دادن و جایگذاری سپتیک تانک در گودال آن را با لوله فاضلاب 3 یا 4 اینچی به سیستم فاضلاب ساختمان متصل می کنید که باید حداقل شیب را به سمت مخزن حفظ کند و یک لوله تخلیه را از انتهای دیگر مخزن به یک لوله کشی( جعبه توزیع واقع در میدان تخلیه  )وصل کنید. سپس یک سری از سنگرهای موازی را حفر می کنید که از این جعبه در سرتاسر میدان زهکشی امتداد دارند. در هر ترانشه یک بستر شن و به دنبال آن لوله های سوراخ دار 3 یا 4 اینچی قرار دهید، لوله ها را به جعبه توزیع وصل کرده و روی آنها را بپوشانید. عمق لوله ها در میدان تخلیه و همچنین مواد پر کننده گودال توسط نقشه مهندس به شما ابلاغ می شود.

یک سیستم سپتیک تانک معمولی و متداول با تغذیه گرانشی بر یک شیب ثابت رو به پایین از ساختمان تا میدان تخلیه متکی است و اگر توپوگرافی ملک شما نتواند این شرایط را برآورده کند، ممکن است مجبور شوید یک پمپ انتقال در مخزن سپتیک تانک برای ارسال پساب نصب کنید. پمپ باید به برق و به یک سیستم هشدار متصل باشد که در صورت بروز نقص  در مخزن سپتیک تانک به شما هشدار دهد. از آنجایی که سرویس پمپ یک امر نامرتب است، باید خرابی ها را محدود کنید، بنابراین نصب پمپ توسط یک برقکار مجاز که می تواند کار را تضمین کند قطعاً توصیه می شود.

نحوه نصب سیستم سپتیک تانک :

سیستم‌های خصوصی تصفیه فاضلاب در محل که بیشتر به عنوان سیستم‌های سپتیک تانک شناخته می‌شوند، عمدتاً در مناطق روستایی کشور که سیستم جمع آوری و تصفیه فاضلاب مرکزی  در دسترس نیست استفاده می‌شود. این سیستم‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: 1. سیستم های سپتیک تانک بی هوازی 2- سیستم های سپتیک تانک هوازی. سپتیک تانکهای هوازی معمولاً شامل پمپ‌های الکتریکی می‌شوند. برای نصب سپتیک تانک هوازی نیاز به دانش و تخصص یک فرد نصاب با تجربه دارید ، به دلیل خطر بالقوه برای محیط زیست توسط آلودگی حوضه استفاده افراد متخصص برای نصب سپتیک تانک هوازی توصیه می شود. با این حال، هنوز هم در بسیاری از حوزه های قضایی در ایالات متحده آمریکا برای یک مالک ملکی با مهارت در عملیات تجهیزات سنگین امکان استفاده از بیل مکانیکی برای نصب یک سیستم سپتیک وجود دارد.

مراحل نصب سپتیک تانک بتنی :

سیستم سپتیک تانک خود را آماده و طراحی کنید. اولین قدم در نصب هر مدل از سپتیک تانک ، انجام بررسی سایت و انجام آزمایش نفوذ (خاک) در منطقه ای که قرار است سپتیک تانک نصب شود. سپس می توان سیستم را بر اساس یافته های بررسی و نتایج آزمایش خاک طراحی کرد. پس از این می توان برای مجوزها و تاییدیه های مناسب اقدام کرد.

یافته‌های نظرسنجی سایت که بر طراحی سپتیک تانک و نصب سپتیک تانک تأثیر می‌گذارد شامل موارد زیر است:

فضای موجود

توپوگرافی

هدف مورد نظر و مصرف آب مشخص شده  بر اساس اندازه خانه/ساختمان مورد استفاده سیستم.

محل چاه و/یا چاه های مجاور.

یافته های آزمایش خاک که بر طراحی تأثیر می گذارد شامل موارد زیر است:

نوع و لایه بندی خاک (شن، خاک رس، سنگ و محل قرارگیری آن نسبت به عمق)

توانایی خاک در زهکشی و فیلتر کردن فاضلاب.

منتظر تایید باشید پس از دریافت مجوزها و تاییدیه های لازم، سیستم قابل نصب می باشد. حتماً مراحل زیر را با رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط به لوله کشی و ساختمان انجام دهید :

سیستم سپتیک تانک بی هوازی :

توجه: فرآیند زیر فرض بر این است که این سپتیک تانک یک سپتیک تانک نو می باشد نه سپتیک تانک تعویض شونده.  

وسایل و ابزار مورد نیاز برای حفاری را جمع آوری کنید. شما نیاز خواهید داشت:

·        بکهو

·        ترانزیت لیزری و قطب درجه

·        لوله پی وی سی و اتصالات در صورت نیاز

·        لوله سوراخ دار دارای استاندارد ASTM D2729

·        لوله و اتصالات دارای استاندارد ASTM D3034

·        کلاهک های هواکش و درپوش های تست

·        پرایمر و چسب پی وی سی

·        اره (اره دستی یا اره شارژی)

·        مته چکشی (در صورت لزوم برای عبور از دیوار)

·        سیمان هیدرولیک (برای آب بندی اطراف لوله در صورت عبور از دیوار)

·        بیل مکانیکی

·        سنگ شسته شده (تعداد به اندازه سیستم بستگی دارد)

·        اندازه گیری نوار (معمولی و همچنین حداقل یک نوار 100 اینچی)

·        پارچه سپتیک

·        سپتیک تانک و رایزر (بتنی یا پلاستیکی در صورت مجاز بودن)

·        درزگیر (برای بتن) یا درزگیر سیلیکونی (برای پلاستیک) برای آب بندی رایزرها

·        فیلتر سپتیک در صورت نیاز.

·        جعبه توزیع

مکانی را که می خواهید به داخل ساختمان بروید نسبت به جایی که می خواهید سپتیک تانک را قرار دهید پیدا کنید. حداقل تا عمق نیم متر حفاری کنید و دیوار را سوراخ کنید، یا عمیق تر بروید و به زیر پایه بروید، هر کدام که می خواهید یا لازم است. حالا به گونه ایبرنامه ریزی کنید که جریان از اینجا به سمت پایین حرکت کند، زیرا این دقیقاً همان چیزی است که سیستم سپتیک تانک بی هوازی با آن فعالیت می کند. برای تخلیه ضایعات از مخزن سپتیک تانک به میدان تخلیه از وسیله مکانیکی دیگری به جز نیروی جاذبه استفاده نمی کند.

لوله 10 سانتیمتری که یک 250 سانتی متر از دیوار یا زیر پایه عبور می کند، و حداقل تا 1مترو 50 سانتی متر خارج از ساختمان به سمت مخزن می رود. آن را در جایی که از دیوار یا زیر پایه عبور می کند، در سطحی تنظیم کنید. در صورت نیاز بیشتر یا تا انتها به داخل مخزن بروید.

در انتهای ورودی ساختمان حتما یک کلاهک تست قرار دهید. اگر از دیوار عبور می کنید، اطراف سوراخ را از داخل و خارج  با سیمان هیدرولیک ببندید.

حفره ای به اندازه کافی بزرگ حفر کنید تا مخزن هوازی بتنی در زیر زمین قرار گیرد. از ترانزیت لیزر استفاده کنید و بالای لوله را به مخزن وصل کنید. فاصله از بالای ورودی، تا پایین مخزن را اندازه گیری کنید. 5 سانتیمتر دیگر به طول لوله بیفزایید تا به عمق لازم برسید. برای تعیین عمق از قطب درجه استفاده کنید.عمق مناسب همانطور که با آزمایش انجام شده در فرآیند مجوز مشخص شده است، میدان تخلیه خود را حفاری کنید. هنگام چیدمان و حفاری، به خاطر داشته باشید که یک جریان مثبت بین مخزن و میدان تخلیه حفظ شود.

اطراف لوله را با سنگ فیکس کنید. این برای ثابت نگه داشتن لوله مورد نیاز است. نیازهای بهداشتی محلی خود را برای اندازه جاسازی مورد نیاز و اندازه سنگریزه ببینید. لوله سوراخ شده در یک میدان تخلیه ثقلی شیب ندارد و دارای انتهایی است.  پس از دریافت برچسب سبز از بازرس بهداشت، لوله و مخزن سپتیک تانک را بپوشانید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید. 

Comments

Popular posts from this blog

قیمت سپتیک تانک